Особливості організації інклюзивного навчання в закладі
Основними завданнями інклюзивного виховання та навчання в закладі дошкільної освіти є організація психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, реалізація корекційно-розвивального навчання, створення освітнього середовища, який задовольнить освітні потреби дитини з ООП, формування життєво важливого досвіду та цілеспрямованого розвитку когнітивних, мовленнєвих, моторних, соціальних функцій у дітей.
Створення спеціальних умов освіти для дітей з особливими освітніми потребами, перш за все, базується на нормативно-правовій базі. Створення цих умов має забезпечити не тільки реалізацію освітніх прав самої дитини на отримання відповідної його можливостям освіти, а й реалізацію прав всіх інших дітей, включених нарівні з особливою дитиною в інклюзивний освітній простір.
Забезпечення ефективності виховання та навчання дітей із порушеннями інтелектуального розвитку в ЗДО є одним із аспектів інклюзивної освіти. Діти з ООП стають частиною нашого життя, до них ставляться як до рівних і сприймають їх такими, які вони є. Діти активно долучаються до освітнього процесу, осягають основи незалежного життя, форми поведінки, спілкування, взаємодії. Вони навчаються проявляти ініціативу, активність, приймати самостійні рішення.