Полігонівський ЗДО "Сонечко", Полігон
Шевченківська сільська рада

Методичні рекомендації батькам

Методичні поради батькам

Важливо пам’ятати – багато дітей мінімум до 6 років не вміють контролювати гучність мови. Центри мови і центри когнітивного контролю в цей період лише продовжують дозрівати. А зараз – реакції дітей можуть взагалі бути зовсім різними. На цей час використайте скарбничку “тихих ігор”.

Ігри, що допоможуть вимкнути гучність:

1. Пульт керування. На подушечках пальців малюємо фломастером «кнопку гучності». Наприклад, на вказівному пальчику – червоним кольором ставимо крапку – голосніше, на безіменному – синім кольором – тихіше. Тренуємося, пропонуємо сказати слово, наприклад, «мама», або ім’я дитини, натискаємо кілька разів на пальчик – Дитина каже слово залежно від «кнопки» та кількості «кліків» голосніше. (Доводимо до найбільшої гучності, а потім, зупиняємо на потрібній). Коли дитина знову говоритиме голосніше, посміхаючись, торкаємося його «кнопки», або просимо, щоб він сам доторкнувся.

2. Граємо в «шпигунів», в мишок і кота (мишка повинна тихееенько, беззвучно пробратися і щось заздалегідь продумане у нас схопити).

3. Диригенти – Змахуємо рукою вгору – і це сигнал інструментам «грати голосніше», рукою вниз – знижуємо гучність, збираємо руку в кулак – мовчання. Даємо можливість дитині теж побути диригентом.

4. Пишемо літери в рядок. Від маленької до великої. (Лики Р, З, Ж) і навпаки, від величезної, до маленької. Просимо дитину дивитися на букви, вимовляти звук, підвищуючи або знижуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше звук і навпаки).

5. Кожні кілька годин – 2 хвилини тиші. Призначаємо дитину – головною. коли продзвонить будильник, він подає всім сигнал – Слухаємо тишу.

6. Самі починаємо говорити пошепки. Дитина дзеркатиме нас. Або граємо в «Шепотуньки» – розмови в сім’ї лише пошепки.

7. Складаємо всі голосні голоси у вазу. Вони там не змішуються. Коли хочеться сказати голосно, свій голос потрібно взяти з вази.

8. Граємо в оперу – не говоримо, а співаємо (спів сприймається по-іншому).

9. Перетворення. Говоримо, як маленькі ліліпутики, мишки або мурашки (а потім, як велетні чи слони).

10. “Мовчанка” – хто перший скаже слово, той програв.

Дотримуватися розпорядку дня

Психологи стверджують, що вдома також важливо підтримувати звичайний розпорядок дня дитини – різка зміна графіка також може викликати у дитини стрес.

Корисно буде разом з дитиною написати або намалювати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.

Підтримувати контакт з рідними та друзями

Для дитини важливо підтримувати контакт з друзями – це знизить рівень її стресу. Також спілкуйтеся з близькими і родичами, яких ви не можете відвідати особисто. Використовуйте відеочати, спілкуйтеся з друзями та родичами в месенджерах і соцмережах.

Залучати дитину до роботи по дому

Дитячі психологи стверджують, що діти старші трьох років отримують користь від того, що допомагають батькам по дому. В якості основного мотиву використовуйте власні емоції дитини та ваші емоційні реакції на дитячу працю. Важливо хвалити, заохочувати ініціативу, а також звертати увагу дитини на позитивний результат своєї праці. Продуктивність трудових зусиль – один з основних параметрів, які необхідно пропонувати дитині в якості критеріїв самооцінки. Однак слід враховувати можливості малюка і не давати йому таку роботу, з якої він не впорається.

Робити з дитиною поробки

Різноманітні поробки – хороший спосіб розважити дитину і дати їй можливість проявити свої творчі здібності. Це заняття подобається дітям. Для цього можна використовувати підручні матеріали: скотч, картонні коробки з-під взуття, обрізки тканини тощо. Фантазія дітей безмежна, і вони можуть використовувати для виробів та ігор практично все, що буде під рукою.

Грати в улюблені іграшки дитини

Як правило, у кожної дитини є улюблена іграшка, з якою вона може гратися годинами. У когось це настільні ігри, у когось – конструктори Лего.

Використовувати гаджети з розумом

Забороняти дитині користуватися гаджетами не варто, але необхідно правильно вибирати для неї контент. Їй підійдуть навчальні програми та канали на Youtube. Розважальні відео повинні відповідати віку дитини. Також батькам потрібно контролювати кількість часу, який діти проводять біля екранів електронних пристроїв.

Вигадуйте, фантазуйте, продовжуйте грати разом з дитиною, робіть своїх малят щасливими.

Чим зайняти дитину

Яку діяльність запропонувати дошкільнику? Чим можна зацікавити дитину, сидячи в приміщенні?

Гра – це спосіб пізнання дітьми світу: від обміну іграшками з іншою дитиною до оволодіння навичками дрібної моторики. Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивне емоційне тло, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігри з малюком дають батькам чудову можливість позитивної взаємодії з ним. Дитина дізнається про те, що батьки приймають її уяву та прояв творчих здібностей, що для них важливо й цікаво все, що вона говорить або хоче зробити.

Ігри стверджують самостійність дитини та можуть фактично зменшити напругу в її прагненні домогтись лідерства, дозволяють їй самостверджуватися значущим і позитивним способом.

Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання тощо.

Поради батькам: Пограємо разом

- Єдине правило для батьків – не встановлювати правил, не направляти дитину й не поспішати. Це може здатися складним, але це допоможе більше дізнатися про свою дитину, про те, що їй подобається і яким вона бачить світ.

- Приділіть дитині час, дозвольте їй узяти ініціативу у свої руки. Залежно від віку дитини дізнайтесь, в яку гру вона хотіла би пограти. Дозвольте дитині приймати рішення, наприклад, обрати малюнок для разфарбування або вирішити, чим лікувати улюбленого ведмедика.

- Читайте дитині, залишаючи за нею право вибору книги.

- Грайте в перегони або катання верхи на плечах у батьків.

- Будуйте з дитиною будинки із табуреток, ковдр, подушок і коробок.

- Розфарбовуйте розмальовки разом.

- Грайте в настільні ігри всією сім'єю.

- Грайте з фігурками мультиплікаційних героїв, ляльковими будиночками, конструкторами й коментуйте все, що відбувається, щоб заохочувати уяву дитини.

- Вгадуйте речі на дотик. Зав’яжіть малюкові очі шарфиком і давайте у руки по черзі різні предмети: м’яку іграшку, м’яч, тарілку, зернятка, книгу тощо. Завдання дитини – вгадати на дотик, що у нього в руках. Можна вгадувати речі за запахом або за смаком.

- Організовуйте театри тіней на стінці при запаленій свічці. Не варто обмежуватися лише літаючими пташками або собаками із рук. Виріжте разом із дитиною з паперу силуети героїв відомих казок, і розіграйте їх за ролями.

- Висаджуйте насіння рослин і не забувайте про догляд.

- Виготовляйте вітальні листівки вашим родичам.

- Готуйте разом сніданок або обід.

- Включіть мультфільм та відключіть звук, та придумайте власне озвучування.

Весело і з користю проводьте час із дітьми!

 

 

 

Логін: *

Пароль: *